...

THE REPUBLIC OF THE UNION OF MYANMAR

MINISTRY OF CONSTRUCTION

ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးရုံး / သတင်းများ


အဆောက်အဦ၊ လမ်း၊ တံတား တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်းများနှင့် ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေး လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ထားရှိမှုအခြေအနေတို့ကို ကြည့်ရှုစစ်ဆေး

ဆောက်လုပ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဦးရွှေလေး သည် ဌာနဆိုင်ရာ တာဝန်ရှိသူများလိုက်ပါလျက် ၂၀၂၂ ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လ(၂)ရက်နေ့တွင် ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး အတွင်း လမ်းဦးစီးဌာန၊ လမ်းအထူးအဖွဲ့(၁၄)မှ ရန်ကုန်-ပဲခူး (၆)လမ်းသွား လမ်းမကြီးနှင့် ချိတ်ဆက်သည့် ညောင်နှစ်ပင်အဝင်လမ်း ဆောင်ရွက်ထားရှိမှုအခြေအနေတို့ကို လမ်းတစ်လျှောက် ကြည့်ရှုစစ်ဆေးပြီး တာဝန်ရှိသူများအား လုပ်ငန်းလိုအပ်ချက်များ မှာကြားပါသည်။

 ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးနှင့်အဖွဲ့သည် ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး၊ လှည်းကူးမြို့နယ်၊ ညောင်နှစ်ပင် ကျေးရွာအနီးရှိ သမိုင်းဝင်အဆောက်အဦဖြစ်သည့် ညောင်နှစ်ပင်အမျိုးသားညီလာခံ ပြည်ထောင်စု ခန်းမကြီး ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်နေမှုအခြေအနေ တို့ကို ကြည့်ရှု စစ်ဆေးရာ အဝင်လမ်းမကြီးနှင့် ညီလာခံဧရိယာအတွင်းလမ်းများ ဆောင်ရွက်ရန်လုပ်ငန်းများ၊ ပြည်ထောင်စုခန်းမ မျက်နှာစာ သပ်ရပ်ကောင်းမွန်အောင်ဆောင်ရွက်ရေး၊ အဆောက်အဦလုံခြုံမှု ရှိစေရေးအတွက် ခြံစည်းရိုးကာရံထားရှိရန်တို့ကို တာဝန်ရှိသူများအားမှာကြားပါသည်။

 ထို့နောက် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးနှင့်အဖွဲ့အား အဆောက်အဦဦးစီးဌာန၊ ရန်ကုန်တိုင်း ဒေသကြီး တာဝန်ခံအင်ဂျင်နီယာ ညွှန်ကြားရေးမှူး ဦးကိုကိုအေး က ပြည်ထောင်စုခန်းမ (ပင်မဆောင်)ဆွေးနွေးပွဲခန်းမဆောင် အမှတ်(၃)နှင့် အနော်ရထာဆောင်၊ ပုဂံဆောင်(A), (B), (M) နှင့် စင်္ကြန်လျှောက်လမ်းများအား အဆောက်အဦအထူးအဖွဲ့(၁)နှင့် အဆောက်အဦ အထူး အဖွဲ့(၂) တို့မှ မြို့ပြ၊ ရေသန့်၊ လျှပ်စစ်လုပ်ငန်းများ အပိုင်းလိုက် ဆောင်ရွက်ပြီးစီးမှုနှင့် ဆက်လက် ဆောင်ရွက်ရန်လုပ်ငန်းအစီစဉ်များနှင့် ပတ်သက်၍ ဓါတ်ပုံမှတ်တမ်းများဖြင့် အသေးစိတ် ရှင်းလင်းတင်ပြရာ အဆောက်အဦဦးစီးဌာန၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဦးမျိုးမြင့် က ဖြည့်စွက် ရှင်းလင်းတင်ပြပါသည်။

 တင်ပြချက်များအပေါ် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးက သမိုင်းဝင် ပြည်ထောင်စုခန်းမကြီး ပြင်ဆင် ထိန်းသိမ်းရေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ရာတွင် ဝါရင့်ကျွမ်းကျင်အင်ဂျင်နီယာပညာရှင်များ၏ အကြံဉာဏ်များ၊ ပြင်ဆင်ထိန်းသိမ်းရေး နည်းပညာများ၊ အထောက်အထား မှတ်တမ်း မှတ်ရာများကိုရယူပြီး မူလလက်ရာမပျက် ပြင်ဆင်ထိန်းသိမ်းထားရန် လိုအပ်ပါကြောင်း၊ ယခု လက်ရှိအဆောက်အဦ၏ Foundation အား မိမိ Quality Control အဖွဲ့ဖြင့် စစ်ဆေးရန် လိုပါကြောင်း ၊ အဆောက်အဦအဝင်လမ်း၊ အထွက်လမ်း ၊ ပတ်လမ်းများအား စနစ်တကျရှိစေရေးအတွက် ဆောင်ရွက်ရန် လိုပါကြောင်း တာဝန်ရှိသူများအား မှာကြားပါသည်။

 ၎င်းနောက် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးသည် ပြည်ထောင်စုခန်းမကြီး(ပင်မဆောင်)၊ ဆွေးနွေးပွဲ ခန်းမဆောင်များ၊ အနော်ရထာဆောင်၊ ပုဂံဆောင်(A), (B), (M) အဆောင်များ၊ ထမင်းစားဆောင် များ၊ စင်္ကြန်လျှောက်လမ်းများ၊ အဆောက်အဦပတ်ဝန်းကျင် သန့်ရှင်း၊ သပ်ရပ် ကောင်းမွန်အောင် ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းထားရှိမှုတို့ကို လိုက်လံကြည့်ရှုစစ်ဆေးပါသည်။

 ယင်းနောက် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးသည် ညောင်နှစ်ပင် KMIC စက်မှုဇုန်ရှိ ယာယီ အဆောက်အဦရုံးခန်း၌ ကိုရီးယား KMIC Development Co.,Ltd မှ Managing Director အဖွဲ့အား တွေ့ဆုံပြီး ကိုရီးယား-မြန်မာ နှစ်နိုင်ငံအကြား ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော KMIC စီမံကိန်းလုပ်ငန်းများ အရှိန်အဟုန်ဖြင့်ဆက်လက်အကောင်အထည်ဖော်ရေး၊ နိုင်ငံခြားရင်းနှီး မြှုပ်နှံမှုနှင့် အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်းများ ရရှိရေးနှင့်ပတ်သက်၍ ဆွေးနွေးလမ်းညွှန်ခဲ့ပါသည်။

 ဆက်လက်၍ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးနှင့်အဖွဲ့သည် မွန်းလွဲပိုင်းတွင် ရန်ကုန်မြို့ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်မှုနှင့်အတူ လမ်းပန်းဆက်သွယ်မှုလုံခြုံချောမွေ့စေရေး၊ ကုန်စည်စီးဆင်းမှုတွင် အဓိက အရေးပါသည့် ရန်ကုန်-သန်လျင်-သီလဝါ အထူးစီးပွားရေးဇုန်တို့ကို အလွယ်တကူ ဆက်သွယ် သွားလာနိုင်သည့် ပဲခူးမြစ်ကူး သန်လျင်တံတားအမှတ်(၃) တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်နေမှု အခြေအနေတို့ကို ကြည့်ရှုစစ်ဆေးပါသည်။

 ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးနှင့်အဖွဲ့အား တံတားတည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်း ရှင်းလင်းဆောင်တွင် Consultant အဖွဲ့မှတာဝန်ရှိသူများက တံတားတည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းဆိုင်ရာ အချက်အလက် များ၊ Package-3 ပြီးစီးနေမှု၊ Package-1, Package-2 လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်နေမှုနှင့် လုပ်ငန်း တိုးတက်မှု၊ ဆက်လက်ဆောင်ရွက်မည့် လုပ်ငန်းအစီအစဉ်များကို Power Point ဖြင့် အသေးစိတ်ရှင်းလင်းတင်ပြရာ တံတားဦးစီးဌာန၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် ဦးခင်မောင်ဆွေ က ဖြည့်စွက်ရှင်းလင်းတင်ပြပါသည်။

 တင်ပြချက်များအပေါ် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးက ယခုတည်ဆောက်နေသည့် တံတားကြီး ပြီးစီးသွားပါက ဒေသ၏ လူမှုစီးပွားဘဝများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှုလျော့နည်းသက်သာစေပြီး လမ်းပန်းဆက်သွယ်ရေး လွယ်ကူချောမွေ့လာမည် ဖြစ်ပါ ကြောင်း၊ ရေလယ်တိုင်လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ရာတွင် ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းရေး အထူး အလေးထား ဆောင်ရွက်ရန် တို့ကိုမှာကြားပါသည်။

 ထို့နောက် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးနှင့်အဖွဲ့သည် သာကေတဘက်ခြမ်း တံတားတည်ဆောက် ရေးလုပ်ငန်းခွင်သို့ သွားရောက်၍ P C Box Girder ထုတ်လုပ်နေမှု၊ လုပ်ငန်းခွင်အတွင်း သယ်ယူ ပို့ဆောင်ပေးနေမှုနှင့် Span by Span Method ဂျပန်နည်းပညာဖြင့် တပ်ဆင်မည့် အခြေအနေ တို့ကိုလည်းကောင်း၊ Fly Over Bridge တည်ဆောက်ပြီးစီးမှု အခြေအနေကိုလည်းကောင်း သံလျင်ဘက်ခြမ်းသို့ သွားရောက်၍ ချဉ်းကပ်တံတား ဆောင်ရွက်နေမှု အခြေအနေကိုလည်းကောင်း၊ ရေလယ်တိုင် အမှတ်(၆) လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်နေမှု အခြေအနေကိုလည်းကောင်း၊ လွန်းထိုး ခြင်း(Launching)နည်းပညာကို အသုံးပြု၍ P C Box Girder များ တပ်ဆင်ရန်ပြင်ဆင်မှု အခြေ အနေကို လည်းကောင်း ကြည့်ရှုစစ်ဆေးပြီး လုပ်ငန်းခွင် ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းရေးအား အမြဲ ဂရုပြုဆောင်ရွက်ရန် တာဝန်ရှိသူများအား မှာကြားခဲ့ပါသည်။

 ယခုတည်ဆောက်နေသည့် ပဲခူးမြစ်ကူးသန်လျင်တံတားအမှတ်(၃)သည် လက်ရှိ အသုံးပြု နေသည့် ရန်ကုန်-သန်လျင် အမှတ်(၁)တံတား၏အနီးတွင် တည်ရှိပြီး ပင်မတံတားအရှည် (၁၉၂၈)မီတာ၊ ယာဉ်သွားလမ်းအကျယ်(၂၄)မီတာ ယာဉ်(၄)လမ်းသွားနှင့် သာကေတဘက်ခြမ်း ချဉ်းကပ်တံတားအရှည် (၅၄၇)မီတာ၊ သန်လျင်ဘက်ခြမ်း ချဉ်းကပ်တံတားအရှည်(၁၈၈)မီတာ ရှိပြီး တံတား၏ခံနိုင်ဝန်မှာ (၇၅)တန်ဖြစ်ကြောင်း သိရှိရပါသည်။


  Jul 04 2022