ျမန္မာ - ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး (ဒလ)တံတား ပႏၷက္ေတာ္တင္ အခမ္းအနားအား (၂၄-၁၂-၂၀၁၈)ရက္ေန႔တြင္ တံတားစီမံကိန္းေနရာ၌ က်င္းပျပဳလုပ္ရာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံ Presidential Committee on New Southern Policy ဥကၠဌ Mr. Kim Hyun Chul ၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ နယ္ေျမခံ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သည္မ်ား၊ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား တက္ေရာက္ၾကပါသည္။

တံတားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား

တံတားအမ်ဳိးအစား - သံမဏိ ၾကိဳးဆိုင္းတံတား

တံတားအရွည္ - ၁၈၆၇.၅၉၅ မီတာ

ပင္မတံတားအရွည္ - ၆၉၀ မီတာ

ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္လမ္း - ၅၇၆.၄၆၆ မီတာ

ဒလဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္လမ္း - ၆၀၁.၁၂၉ မီတာ

တံတားအက်ယ္ - ၂၄.၂ မီတာ

ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း ခံႏိုင္ဝန္ - ၇၅ တန္

ျမန္မာ - ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး (ဒလ)တံတား တည္ေဆာက္ျပီးစီးပါက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ လည္းေကာင္း၊ ေဒးဒရဲတံတား မွတဆင့္ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပံု၊ က်ိဳက္လတ္၊ ဘိုကေလး ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ လည္းေကာင္း၊ ကမ္းေျခေဒသမ်ား အပါအဝင္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး တစ္တိုင္းလံုးသို႔ လည္းေကာင္း လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကိုလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေလ်ာ့ပါးသက္သာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဧရိယာအက်ယ္အဝန္း (၈၆.၅)စတုရန္းမိုင္ က်ယ္ဝန္းေသာ ဒလၿမဳိ႕နယ္၏ ခန္႔မွန္းလူဦးေရ (၁၅၀၀၀၀)အတြက္ ၿမိဳ႕ျပဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ အပါအဝင္ ဘက္စံု က႑စံု ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး တဆက္စပ္တည္း တည္ရွိေနသည့္ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားသည္လည္း ၿမိဳ႕ျပအသြင္ေဆာင္၍ တၿပိဳင္တည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ တံတားျဖစ္သည့္အတြက္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား အေနျဖင့္ တံတားပံုစံထုတ္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္ ေခတ္မီနည္းပညာနွင့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား ရရွိႏိုင္ၿပီး အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိၾကမည္ျဖစ္ကာ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။


ဒလၿမိဳ႕နယ္အပါအဝင္ ရန္ကုန္အေနာက္ဘက္ကမ္းေဒသမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေရး ပါသည့္ ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး(ဒလ)တံတား တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္း ပႏၷက္ေတာ္တင္ မဂၤလာအခမ္းအနား က်င္းပရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ရင္း ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ေနသည့္ ဒလၿမိဳ႕ ေဒသခံ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္မွ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ အဘိုးဦးသိန္းဟန္က'' ဒလၿမိဳ႕နယ္ ေဒသခံေတြ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ ေနတဲ့ အိပ္မက္တံတားႀကီး အခုေတာ့ အေကာင္အထည္ တကယ္ေပၚလာေတာ့မွာပါ''ဟု ေျပာသည္။

ဒလၿမိဳ႕နယ္အပါအဝင္ ရန္ကုန္ အေနာက္ဘက္ကမ္း ေဒသမ်ားသည္ ျမစ္ႀကီးျခားေနမႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္အျမင္နီးခဲ့ေသာ္လည္း ခရီးေဝးခဲ့ရသည့္ အတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပညာေရး0 ၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ လူမႈစီးပြားေရးဘဝမ်ား နိမ့္က်ေနသည္။

''ဒလကေန ရန္ကုန္ကို ေဆးသြား ကုမယ္ဆို သြားေရးလာေရး အခက္အခဲ ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ မိုးတြင္းဆို လႈိင္းႀကီး ေလထန္လို႔ ရန္ကုန္ဘက္သြားဖို႔ အခက္ အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ေတာ့ သြားေန ၾကရတာပါပဲ''ဟု အဘိုး ဦးသိန္းဟန္က ေျပာျပသည္။

သုံးႏွစ္ခြဲခန္႔ၾကာျမင့္မည္

ရန္ကုန္- ဒလ ျမစ္ကူးတံတားထိုးႏိုင္ရန္အတြက္ ဒလတံတားစီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ အၾကာတြင္မွ စီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ တံတားတည္ ေဆာက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းကာလမွာ သုံးႏွစ္ခြဲခန္႔ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တံတားဦးစီးဌာနက သိရသည္။

''ဒလၿမိဳ႕ေဒသခံေတြက တံတားႀကီး ကို အျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေစ ခ်င္ၾကတာ။ ဒလျမစ္ကူးတံတားႀကီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ေတာင္ လူထု ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ပြဲေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ တံတားႀကီးထိုးၿပီးသြားရင္ေတာ့ အားလုံး အဆင္ေျပသြားမယ္။ အနီးအနား ေက်းရြာေတြလည္း စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးလာ မယ္''ဟု ဒလၿမိဳ႕ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္ ေန ဦးညီညီက ေျပာသည္။

ဒလတံတားသည္ ကိုရီးယား- ျမန္မာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ အတြက္ အေရးပါသည့္ သေကၤတတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Pan Pacific Hotel ၌ က်င္းပသည့္ Korean Night အခမ္းအနား၌ ေျပာၾကားသည္။

''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ျမစ္အေနာက္ဘက္ ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကိုရီးယားႏိုင္ငံရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ Master Plan ကို အၾကမ္း ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ အသစ္ တာဝန္ယူတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ရန္ကုန္ျမစ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးစီမံကိန္းေတြကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ စတင္ ေနႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါတယ္''ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာသည္။

ဒလတံတား စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ဧရိယာအက်ယ္အဝန္း ၈၆ ဒသမ ၅ စတုရန္းမိုင္ရွိ ဒလၿမိဳ႕နယ္၏ ခန္႔မွန္း လူဦးေရ တစ္သိန္းငါးေသာင္းေက်ာ္ အတြက္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအပါအဝင္ က႑စုံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ျဖစ္ၿပီး ဒလၿမိဳ႕နယ္ ႏွင့္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ရွိေနသည့္ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္မ်ား သည္လည္း ၿမိဳ႕ျပအသြင္ေဆာင္ၿပီး တစ္ၿပိဳင္တည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သုံးသပ္ထားသည္။

''ဒလတံတားႀကီး တည္ေဆာက္ၿပီး သြားလို႔ စက္မႈဇုန္ေတြ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေဒသခံေတြ ရန္ကုန္ ဘက္ကိုသြားၿပီး အလုပ္လုပ္စရာ မလို ေတာ့ဘူး။ ဒလမွာတင္ အလုပ္လုပ္လို႔ ရသြားမယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဒလၿမိဳ႕ဟာ ဒုတိယရန္ကုန္လို႔ေတာင္ ေျပာရမယ့္ အေနအထားျဖစ္သြားမယ္''ဟု ဒလၿမိဳ႕ ဗညားဒလရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ ေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။

ေရရွားပါးမႈေျဖရွင္းေပးႏိုင္

ရန္ကုန္-ဒလထိုးမည့္ ဒလတံတား စီမံကိန္းတြင္ အခ်င္းတစ္ေပခြဲရွိ ေရပိုက္ လိုင္းႏွစ္လိုင္းကို တံတား၏ ဘယ္ညာတြင္ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ သည့္အတြက္ ဒလေဒသခံမ်ား ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ခံစားလာခဲ့ရသည့္ ေရရွားပါးမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ တံတားႀကီး အျမန္အေကာင္အထည္ ေပၚလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနေၾကာင္း ေဒသခံ မ်ားထံမွ သိရသည္။

''ဒလဘက္မွာ ေရခ်ဳိရရွိမႈက ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းပါတယ္။ ေရခ်ိဳရရွိဖို႔ အတြက္ ေရပိုက္လိုင္းႏွစ္ လုံးကို တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္မွာ သြယ္တန္းတည္ေဆာက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒလၿမိဳ႕နယ္ သာမက ဆက္စပ္ၿမိဳ႕နယ္ေတြကိုလည္း ေရ လုံေလာက္မႈေပးႏိုင္ေအာင္ တြက္ခ်က္ ထားပါတယ္''ဟု တံတားဦးစီးဌာန (ထိန္းသိမ္းေရး)မွ ဒုတိယòန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ဳိက ေျပာသည္။

ထို႔အတူ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းႏွင့္ ဒလဘက္ကမ္းကို ဆက္သြယ္သြားလာ ႏိုင္မည့္ ဒလတံတား တည္ေဆာက္ၿပီးခ်ိန္ တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္တို႔သို႔ လည္းေကာင္း၊ ေဒးဒရဲတံတားမွတစ္ဆင့္ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပုံ၊ က်ဳိက္လတ္၊ ဘိုကေလး စသည့္ၿမိဳ႕မ်ား၊ ကမ္းေျခေဒသမ်ား အပါအဝင္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးတစ္တိုင္းလုံးသို႔ လည္း ေကာင္း လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏိုင္ မည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ယခုလက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ႀကံဳေနရသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ကိုလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေလ်ာ့ပါးသက္သာ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တံတားဦးစီးဌာနက သုံးသပ္ထားသည္။

ဒလ တံတားကို အဆင့္ျမင့္နည္း ပညာျဖင့္ ေဆာက္လုပ္သည့္ တံတား ျဖစ္သည့္အတြက္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာ မ်ားအေနျဖင့္လည္း တံတားပုံစံထုတ္လုပ္ ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္ ေခတ္မီ နည္းပညာႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ရရွိႏိုင္ မည္ျဖစ္ၿပီး ကြၽမ္းက်င္လုပ္သားမ်ား လည္း ေပၚထြက္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယòန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ ေကာင္းခ်ဳိက ေျပာသည္။

ေလ်ာ္ေၾကးေငြမ်ားေပးအပ္

ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဒလတံတားစီမံကိန္း တြင္ မလြတ္ကင္းအိမ္ႏွင့္ ေျမယာမ်ား အတြက္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ ေလ်ာ္ေၾကး ေငြမ်ားကိုလည္း ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပါဝင္ေနသည့္ သာသနိက အေဆာက္အအုံ၊ ကူးတို႔ဆိပ္၊ ေရယာဥ္႐ုံး ႏွင့္ နားေနေဆာင္တို႔ကိုလည္း သင့္ေလ်ာ္ သည့္ေနရာတြင္ အေဆာက္အအုံ အထူးအဖြဲ႕ (၂)မွ ျပန္လည္ေဆာက္လုပ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရ သည္။

''ကြၽန္ေတာ့္အိမ္က စီမံကိန္းထဲ ပါေနတဲ့အတြက္ ၁၅ ေပ ေနာက္ဆုတ္ ေပးလိုက္ရတယ္။ ခုနစ္ေပက စီမံကိန္းထဲ ပါသြားတယ္။ ရွစ္ေပက စီမံကိန္းၿပီးရင္ ျပန္ရမယ္။ အဲ့ဒီအတြက္လည္း ဌာနက ထိုက္တန္တဲ့ နစ္နာေၾကးေပးပါတယ္။ ကိုယ့္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔လုပ္တာ ေက်ေက် နပ္နပ္ လက္ခံပါတယ္''ဟု ဗညားဒလ ရပ္ေန ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။

ဒလတံတားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဘက္တြင္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ဘက္တြင္ ကမာကဆစ္ ရပ္ကြက္ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတို႔ကို ဆက္သြယ္ တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းအူေၾကာင္းအေနျဖင့္ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆုံးလမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တံတားဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး (ဒလ)တံတားကို ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရန္ပုံေငြ EDCF Loan ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရထည့္ဝင္ေငြ ၃ဝ ဒသမ ၃၄၁ သန္း၊ စုစုေပါင္း ခန္႔မွန္း ကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၃ သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တံတားဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

အျမင္နီးေသာ္လည္း ခရီးေဝးခဲ့ရ သည့္ ဒလၿမိဳ႕အပါအဝင္ ရန္ကုန္ အေနာက္ဘက္ ကမ္းေဒသမ်ား ျမန္မာ-ကိုရီးယားခ်စ္ၾကည္ေရး(ဒလ) တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာေတာ့မည္ကို ဒလၿမိဳ႕ ေဒသခံ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္မွ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ အဘိုးဦးသိန္းဟန္က''တံတားႀကီး ေဆာက္ၿပီးသြားလို႔ ဒလၿမိဳ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာ ကိုျမင္ေတြ႕ခ်င္ေသးတယ္''ဟု ေျပာသည္။

 

သတင္းေဆာင္းပါး-မင္းသစ္(MNA)
ဓာတ္ပုံ-ေဇာ္မင္းလတ္
MOI Webportal Myanmar


(၁၄-၁၂-၂၀၁၈)ရက္ေန႔တြင္ သံသတၱဳမ်ား တင္ေဆာင္လာေသာ ၁၂ဘီး ကားႀကီး ျဖတ္သန္းစဥ္ ဝိုင္းေမာ္ - ဆဒံုး - ကန္ပိုင္တီလမ္း၊ တံတားအမွတ္ ၄/၃၂ အရွည္(၁၇၀)ေပ သံုးလႊာ ႏွစ္ထပ္ ေဘလီတံတား က်ိဳးက်မႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ယာယီျပတ္ေတာက္ခဲ့ပါသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ လမ္းဦးစီးဌာန၊ တံတားဦးစီးဌာန၊ ထိန္မိန္ကုမၼဏီတို႔ ပူးေပါင္း၍ ယာယီလမ္းလႊဲ ျပဳလုပ္ၿပီး H 20 သံေဘာင္ျဖင့္ တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးျဖစ္၍ (၁၈-၁၂-၂၀၁၈)ရက္ေန႔၊ နံနက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ ၁၃ တန္ႏွင့္ေအာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။


ဧရာဝတီတံတား (သရက္-ေအာင္လံ) တည္ေဆာက္ျခင္းစီမံကိန္း ပႏၷက္ေတာ္တင္ တြင္းေတာ္ဝန္း မဂၤလာအခမ္းအနား သို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္ ၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္မိုးညိဳ ႏွင့္ ဌာနဆို္ုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကပါသည္ ။ ဧရာဝတီတံတား (သရက္-ေအာင္လံ) တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္း သည္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ သရက္ခ႐ိုင္တြင္ တည္ရွိၿပီး ေအာင္လံၿမိဳ ့ႏွင့္ သရက္ၿမိဳ ့ကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္တံတား ျဖစ္ပါသည္။ (၁၇-၁၂-၂၀၁၈)


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႔ တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ Public Private Partnership (PPP) အစီအစဥ္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ရန္ကုုန္မုိးပ်ံအျမန္လမ္းစီမံကိန္း (YEX) Project Phase 1 အတြက္ စိတ္ဝင္စားေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားထံမွ ဆန္ခါတင္အရည္အေသြး ျပည့္မီမႈေလွ်ာက္လႊာ (၁၂)ေစာင္ လက္ခံရရွိခဲ့ပါသည္။ တင္သြင္းလာေသာ ကုမၸဏီ(၁၂)ခု အနက္မွ ဆန္ခါတင္ အရည္အေသြးျပည့္မီသည့္ ကုမၸဏီ(၁၀)ခု အမည္စာရင္းအား ထုတ္ျပန္ေၾကညာအပ္ပါသည္။

ဆန္ခါတင္အရည္အေသြး ျပည့္မီသူမ်ားသည္ စီမံကိန္းႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ မွတ္တမ္းမ်ားကုိ ရယူႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး တင္ဒါအႏုိင္ရရွိရန္ ဆက္လက္ပါဝင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တင္ဒါအႏုိင္ရရွိရန္ ေနာက္တစ္ဆင့္မွာ ႀကိဳတင္အရည္အေသြး ျပည့္မီသူမ်ားအား အဆုိျပဳေလွ်ာက္လႊာ (Request for Proposal) တင္သြင္းရန္ဖိတ္ေခၚၿပီး သေဘာတူညီမႈစာခ်ဳပ္ (Concession Agreement) အား ထုတ္ျပန္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤစီမံကိန္းသည္ အစုိးရ၏ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဆုိးရြားသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈအား ေလ်ာ့က်ေစရန္ႏွင့္ ႏိုုင္ငံ၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး လုုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဆက္သြယ္ေရး ပိုုမိုုေကာင္းမြန္လာေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။

Ministry of Construction and Yangon Regional Government received twelve Prequalification Applications from potential investors to develop a public private partnership (PPP) for the Yangon elevated expressway. Out of these, ten companies met the criteria to be considered as prequalified bidders. 
The Prequalified Bidders will be invited to access relevant data and documentation related to the Project and participates in the tender process to submit bids. The next step of the tender process is the issuance of the Request for Proposals (RFP) and draft Concession Agreement to Prequalified Bidders.
The Yangon Elevated Expressway is priority project of the Government and aims to alleviate the severe traffic congestion in Yangon and improve connectivity for businesses and communities in the country’s commercial hub.

Media contact:
U Kyi Zaw Myint, 
Deputy Director General, 
yexmoc@gmail.com


လမ္းဦးစီးဌာန၊ ကရင္ျပည္နယ္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ လွိုင္းဘြဲ႔ - ေရႊဂြန္း - ပိုင္က်ံဳ - ထီလံု - တာေပါင္ လမ္းပိုင္းရွိ လမ္း/တံတား လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနမ်ားအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆး။
(၄-၁၂-၂၀၁၈)


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္သည္ ယေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနမွ ေဆာင္႐ြက္ေသာ ေအာင္ေျမမႏၲလာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း အိမ္ရာစီမံကိန္းသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ရွင္းလင္း ေဆာင္တြင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသက္ႏိုင္က ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေသာ အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးမႈ ၊ ေရ ၊ မီး ရရွိေရး ေဆာင္႐ြက္ထားရွိမႈ ၊ လမ္း၊ ေရေျမာင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ထားရွိမႈ ၊ တိုင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ အိမ္ရာစီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား ၊ ေရွ႕ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ Power Point ျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပရာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းထိန္က ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ (အေရာင္း) ႏွင့္ (အငွား) အိမ္ရာမ်ားေဆာင္႐ြက္ထားရွိမႈ ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖည့္စြက္ရွင္းလင္းတင္ျပသည္


တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက Infrastructure အပိုင္း အရည္အေသြးျပည့္မီ ေအာင္ေဆာင္႐ြက္ရန္၊ ေရ / မီးရရွိေရး ဦးစားေပး ေဆာင္႐ြက္ရန္ႏွင့္ ကေလးကစားကြင္းပါ ထည့္သြင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္တို႔ကို မွာၾကားၿပီး တည္ေဆာက္ၿပီးစီးသည့္ အိမ္ရာမ်ားႏွင့္ အခန္း ဖြဲ႕စည္းထားရွိမႈတို႔ကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးသည္။

ယခုတည္ေဆာက္ေနသည့္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအိမ္ရာစီမံကိန္းသည္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ႀကီး ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တည္ရွိၿပီး ဧရိယာ ( ၃၂.၀၄ ) ဧက က်ယ္ဝန္းေသာ ေျမေနရာ၌ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ (အေရာင္း)ႏွင့္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း အိမ္ရာ (အငွား) ဆိုၿပီး (၂) မ်ိဳးႏွစ္စား တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ (၄)ခန္းတြဲ (၅)ထပ္(၁၂)လုံး အိမ္ခန္းယူနစ္ေပါင္း ၂၄၀ခန္႔ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးလ်က္ ရွိၿပီး က်န္စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ အဖြဲ႕သည္ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ အေဆာက္အဦအထူးအဖြဲ႕မွ တည္ေဆာက္ေနေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေဆး႐ုံႀကီး အေရးေပၚကုသေဆာင္ (၁၀) ထပ္ အေဆာက္ အဦ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္သို႔ေရာက္ရွိရာ တာဝန္ရွိသူမွ ေဆး႐ုံ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းတင္ျပရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အရည္အေသြး စံခ်ိန္စံၫႊန္းျပည့္မီေရး အေလးထားေဆာင္႐ြက္ရန္ မွာၾကားၿပီး တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးသည္။ 

၎ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္အဖြဲ႕သည္ အေဆာက္အဦ (A) ႏွင့္ (B) ရွိ Emergency & O.P.D ၊ Teaching ၊ O.T Room ၊ I.C.U (8)Beds ၊ Ward (120)Beds ၊ Multipurpose Hall တို႔အား ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးသည္။

ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးႏွင့္အဖြဲ႕သည္ ညေနပိုင္းတြင္ အေဆာက္အဦ အထူးအဖြဲ႕(၆)မွ မႏၲေလး တိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္ RC (၃)ထပ္ ေဆာက္လုပ္မႈ အေျခအေန ကိုလည္းေကာင္း၊ မႏၲေလး တိုင္းအမွတ္(၂) ခ႐ိုင္ခ်င္းဆက္ လမ္းေပၚရွိ ဒု႒ဝတီတံတား (ေ႐ႊစာရံ) ႀကံ႕ခိုင္မႈတို႔ကို ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးၿပီး တာဝန္ရွိသူမ်ားအား လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္မ်ား မွာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

(၁-၁၂-၂၀၁၈)

Page 6 of 27

ေန႕စဥ္သတင္းစာမ်ားရယူရန္

 

 

ဝန္ထမ္းဆိုင္ရာအသိေပးေၾကျငာျခင္း