ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္း၊ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ သာယာဝတီခ႐ိုင္ အတြင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ လမ္း၊ တံတား လုပ္ငန္းမ်ားအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆး။ ၁၀-၃-၂၀၁၉



ေသာ္တာဝင္း ကုမၸဏီ က B.O.T စနစ္ျဖင့္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္ - မႏၱေလး လမ္း (မိတၳီလာ - မႏၱေလး အပိုင္း) သေျပဝ တိုးလ္ဂိတ္သို႔ (၃-၃-၂၀၁၉)ရက္ (၁၄း၃၄)အခ်ိန္ ၊ ယာဥ္အမွတ္ 3Q/**** အိမ္စီးကား သည္ မႏၱေလး မွ ရန္ကုန္ ဘက္သို႔ သြားသည့္ Lane(4)တြင္ ေရာက္ရွိလာၿပီး လမ္း/တံတားအသံုးျပဳခ အျဖစ္ လမ္းအသံုးျပဳခ (၂၀၀)က်ပ္နွင့္ စမံု၊ ဒါန္းေခ်ာင္း တံတား(၂)စင္း အသံုးျပဳခ (၂၀၀)က်ပ္၊ စုစုေပါင္းက်သင့္ေငြ (၄၀၀)က်ပ္ ေပးေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
ယာဥ္ေပၚပါ အမည္မသိ အမ်ိဳးသမီးမွ လမ္း/တံတားအသံုးျပဳခ အျဖစ္ (၂၀၀)က်ပ္တန္ (၁)ရြက္၊ (၁၀၀)က်ပ္တန္ (၁)ရြက္၊ (၅၀)က်ပ္တန္ (၁)ရြက္နွင့္ (၅)က်ပ္တန္ (၁၀)ရြက္တို႔အား ေပးေဆာင္ရာတြင္ တိုးလ္ဂိတ္ဝန္ထမ္း ျဖစ္သည့္ ေငြေကာက္တာဝန္က် မခင္သန္႔ဇင္ မွ “(၅)က်ပ္တန္မ်ား မယူႏိုင္ေၾကာင္း၊ အျခားေနရာတြင္ သြားသံုးပါ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့ရာ အေခ်အတင္ အျငင္းပြားသည့္ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။
တုိးလ္ဂိတ္ တာဝန္ခံမ်ားက ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ အရန္ Lane ဖြင့္ေပးခဲ့ၿပီး လမ္း/တံတား အသံုးျပဳသူမွ ေပးသည့္ ေငြအေၾကြမ်ားကို လက္ခံ၍ ေျပစာျဖတ္ပိုင္းေပးရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ (၁၄း၄၄)အခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ျဖတ္သန္းေစခဲ့ပါသည္။
ျဖစ္စဥ္ကို စိစစ္ရာတြင္ ေငြေကာက္တာဝန္က် ဝန္ထမ္း၏ အျမင္မက်ယ္မႈ၊ ေျဖရွင္းပံုနည္းလမ္း မွားယြင္းမႈ တို႔ေၾကာင့္ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းစည္းကမ္းနွင့္အညီ အဆိုပါဝန္ထမ္းအား အလုပ္မွ ထုတ္ပယ္ၿပီး အေရးယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေနာင္တြင္ အလားတူျဖစ္စဥ္မ်ိဳး မျဖစ္ပြားေစရန္ တိုးလ္ဂိတ္မ်ားတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ ဝန္ထမ္းမ်ားအား မြမ္းမံသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေစျခင္း၊ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားနွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရး တို႔အတြက္ တာဝန္ရွိသူ အဆင့္ဆင့္မွ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္အပ္ပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန


      ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတြင္း အဂတိလုိက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရးအဖြဲ႔ (Corruption Prevention Unit – CPU) အား - ဌာနအလိုက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ နွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အဂတိလိုက္စားမႈ ျပႆနာမ်ားကို စိစစ္ေဖာ္ထုတ္ရန္၊ - ေတြ႔ရွိလာေသာ ျပႆနာမ်ားကို ဥပေဒနွင့္အညီ ေျဖရွင္းရန္၊ - အဂတိလိုက္စားမႈ ဆက္လက္မျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ တားျမစ္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္၊ - အဂတိလိုက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရး နွစ္တို/ရွည္စီမံခ်က္ (Action Plan) ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္၊ - အဂတိလိုက္စားႏိုင္ေျခ အႏၱရာယ္ရွိမႈ ဆန္းစစ္ေလ့လာျခင္း (Corruption Risk Assessment)ကို ေဆာင္ရြက္ရန္၊ - အဂတိလိုက္စားမႈဆိုင္ရာ တိုင္ၾကားလာမႈမ်ားနွင့္ ပက္သက္၍ ေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနအား သတင္းထုတ္ျပန္ရန္၊ - အဖြဲ႔၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို ေအာက္ေျခအထိ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ဦးစီးဌာနအလိုက္ အေထာက္အကူျပဳ အဖြဲ႔ငယ္မ်ား ထပ္မံဖြဲ႔စည္းေပးရန္၊ - အဂတိလိုက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရး နွင့္ပက္သက္၍ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးရံုးမ်ားသို႔ အဖြဲ႔ငယ္မ်ား ေစလႊတ္၍ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္း စသည္ျဖင့္ အသိပညာေပး ျဖန္႔ေဝေဆာင္ရြက္ရန္၊ - ဝန္ႀကီးဌာန၏ သင္တန္းေက်ာင္းနွင့္ သင္တန္းမ်ားတြင္ အဂတိလိုက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရးကို ဘာသာရပ္(၁)ခု ထည့္သြင္း၍ သင္ၾကားပို႔ခ်ႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္၊ - အဂတိလိုက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္း နွင့္ သေဘာသဘာဝခ်င္း တူညီေသာ အျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားနွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ - အဖြဲ႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီး တို႔ထံ လစဥ္ အစီရင္ခံတင္ျပၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုးသုိ႔ အစီရင္ခံစာ ေပးပို႔တင္ျပရန္နွင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ သို႔ မိတၱဴ ေပးရန္၊ - ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီး တို႔မွ တာဝန္ေပးအပ္သည့္ အျခားတာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရန္။ တို႔အတြက္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ ၅၅/၂၀၁၉ ၊ ၂၈-၂-၂၀၁၉ ရက္စြဲျဖင့္ အရာထမ္း(၉)ဦး၊ အမႈထမ္း(၅)ဦး ပါဝင္ ဖြဲ႔စည္းလုိက္သည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန သည္ JICA ၏ အကူအညီျဖင့္ လမ္း၊ တံတားဆိုင္ရာ နည္းပညာစြမ္းေဆာင္ရည္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမံကိန္း (၂၀၁၆-၂၀၁၉)မွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားနွင့္ ဝန္ႀကီးဌာန အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ပူးေပါင္း၍ ေရးသားျပဳစုထားသည့္ လမ္းညႊန္ခ်က္နွင့္ လက္စြဲစာအုပ္ (၆)မ်ိဳးကို ေနျပည္ေတာ္၊ ရံုးအမွတ္(၁၁)၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ တံတားဦးစီးဌာန၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုး၊ ဖုန္း - ၀၆၇ ၃၄၀၇၄၆၆ တြင္ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္ -

(၁) ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ခ်က္
(၂) လမ္း၊ တံတား တည္ေဆာက္မႈ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး လက္စြဲ
(၃) ကြန္ကရစ္ အေဆာက္အဦ အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းေရးလက္စြဲ
(၄) ႀကိဳတင္အားျဖည့္ ကြန္ကရစ္ယက္မ အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းေရးလက္စြဲ
(၅) တံတားအုတ္ျမစ္လုပ္ငန္း အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းေရးလက္စြဲ
(၆) သံမဏိတံတား အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းေရးလက္စြဲ

မွတ္ခ်က္။ ျပင္ပ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားနွင့္ ျပင္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္ သိရွိေလ့လာႏုိင္ရန္ ဆက္သြယ္ ဝယ္ယူႏိုင္ ပါသည္။

     ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ တံတားဦးစီးဌာန၊ တံတားတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔(၃)၊ တံတားအထူးအဖြဲ႔(၉)က တာဝန္ယူတည္ေဆာက္မည့္ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား(ၿမိဳ႕ဦးကင္း) ပႏၷက္ေတာ္တင္ တြင္းေတာ္ဝန္း မဂၤလာအခမ္းအနားကို (၂-၃-၂၀၁၉)ရက္ နံနက္(၀၈း၀၀)အခ်ိန္တြင္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးၿမိဳ႕၊ သမိန္ဗရမ္းလမ္း ဘက္ကမ္းရွိ တံတားတည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းေနရာ၌ က်င္းပျပဳလုပ္ရာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္း၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေမာင္ရင္၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သူမ်ား၊ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ တံတားဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ေပ(၁၈၀)နွင့္အထက္ တံတားႀကီး အစင္း(၅၆၀)ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ထိန္းသိမ္းထားၿပီး ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း တံတားႀကီး (၄၃)စင္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္ဆဲ တံတားႀကီး (၁၁)စင္း ရွိပါသည္။ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား(ၿမိဳ႕ဦးကင္း)သည္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္း တစ္လမ္းျဖစ္ေသာ စိန္သာေလ်ာင္းလမ္းနွင့္ သမိန္ဗရမ္းလမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိၿပီး တံတားအရွည္(၁၅၈)မီတာ (၂)လမ္းသြား သံကူကြန္ကရစ္ တံတားအမ်ဳိးအစား ျဖစ္ၿပီး တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ရန္ကုန္ - မႏၱေလး လမ္းေဟာင္းမွတဆင့္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းနွင့္ ဆက္စပ္သည့္ေဒသမ်ားကို အခ်ိန္တို္အတြင္း ဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္မွာ ျဖစ္သျဖင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ား တိုးတက္လာကာ ေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။


    ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း သည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ၊ ရေသ့ေတာင္ၿမဳိ႕နယ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားနွင့္အတူ (၁-၃-၂၀၁၉)ရက္ ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ Asia World Co.Ltd မွ UEHRD အစီအစဥ္ျဖင့္ ကြန္ကရစ္လမ္း ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ အငူေမာ္ - ေမာင္ေတာ လမ္းအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးပါသည္။ ၄င္းေနာက္ ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္း ျဖစ္သည့္ ေက်ာက္ပႏၵဴ - အင္းဒင္ - ေစတီျပင္ လမ္းအား လမ္းအထူးအဖြဲ႔(၁၇)က ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေန၊ အရွည္(၉၀)ေပနွင့္ အရွည္(၁၀၀)ေပ သံကူကြန္ကရစ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္မႈ အေျခအေန၊ အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္း အေျခအေနမ်ားကို ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး သတ္မွတ္ စံခ်ိန္စံညႊန္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လမ္းညႊန္မွာၾကားပါသည္။ ေစတီျပင္စခန္း လုပ္ငန္းခြင္ ရွင္းလင္းေဆာင္သို႔ ေရာက္ရွိရာ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးလွေရႊ က လမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈနွင့္ ကြန္ကရစ္ခင္းမည့္ အစီအစဥ္၊ ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီး တံတားဦးစီးဌာန အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးေမာင္ေမာ္ညြန္႔ က အဆိုပါလမ္းေပၚရွိ တံတား(၈)စင္း တည္ေဆာက္မႈ အေျခအေနမ်ားကို ျဖည့္စြက္ရွင္းလင္းတင္ျပပါသည္။ ေက်ာက္ပႏၵဴ - အင္းဒင္ - ေစတီျပင္ လမ္းသည္ အရွည္ (၁၀)မိုင္ (၇)ဖာလံု ရွိၿပီး ေက်ာက္ခင္းျခင္း (၉)မိုင္၊ အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္း (၂)မိုင္ (၄)ဖာလံု၊ Box Culvert (၇)စင္း၊ တံတား(၂)စင္း ၿပီးစီးေနၿပီး တည္ေဆာက္ရန္က်န္သည့္ တံတားမ်ားကို ယာယီေဘလီတံတားမ်ားျဖင့္ မိုးတြင္းကာလ သြားလာႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယဝန္ႀကီးႏွင့္ အဖြဲ႔သည္ ေက်းလက္လမ္းဖြ႔ံၿဖဳိးေရးဦးစီးဌာန က ေဆာင္ရြက္သည့္ ဘူးသီးေတာင္ - သပိတ္ေတာင္ - ေညာင္ေခ်ာင္း - ေစတီျပင္ - အငူေမာ္ လမ္း ( ေညာင္ေခ်ာင္း - ေစတီျပင္ အပိုင္း)အား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး လမ္းအထူးအဖြဲ႔(၁၇)က ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ဥေဒါင္း - ေညာင္ေခ်ာင္း လမ္းအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးပါသည္။


           ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားနွင့္အတူ (၂-၃-၂၀၁၉)ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ဝင္ေရာက္လာသူမ်ား လက္ခံသည့္ ၾကားစခန္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ေမာင္ေတာေဒသရွိ လွဖိုးေခါင္စခန္း ယာယီအေဆာက္အဦမ်ား (၂၅-၂-၂၀၁၉)ရက္ေန႔ ေလျပင္းတုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး အမိုးပ်က္စီး အေဆာက္အဦ(၂)လံုး၊ ေဘးအကာနွင့္ တံခါးမ်ား ပ်က္စီးမႈ (၁၃၄)လံုး၊ အိမ္သာပ်က္စီး (၆၆)လံုး တို႔အား ျပန္လည္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္နိုင္ေရး လမ္းညႊန္မွာၾကားပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ Assemble Board House မ်ား အေျခအေနနွင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ လွဴဒါန္းထားသည့္ Assemble Board House အလံုး(၁၀၀၀) သိုေလွာင္ထားရွိမႈ၊ ေဆာက္လုပ္မည့္ေနရာ/ အစီအစဥ္မ်ားကို ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပါသည္။ ဆက္လက္၍ ဒုတိယဝန္ႀကီးနွင့္ အဖြဲ႔သည္ UEHRD အစီအစဥ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ အိမ္ရာမ်ား၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ လွဴဒါန္းေဆာက္လုပ္သည့္ အိမ္ရာ(၅၁)လံုး၏ ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားကို ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးပါသည္။ ထို႔ေနာက္ လမ္းအထူးအဖြဲ႔(၁၇)က တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနေသာ ႀကိမ္ေခ်ာင္း - ဂုပၸိလမ္း (ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္း)အား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး ေမာင္ေတာ - က်ီးကန္းျပင္၊ ႀကိမ္ေခ်ာင္း၊ ဗႏၶဳလ လမ္းအား လမ္းဦးစီးဌာန၊ ေမာင္ေတာခရိုင္ က တာဝန္ယူ၍ အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္း လပ္ငန္းအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္မ်ား လမ္းညႊန္မွာၾကားပါသည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားနွင့္အတူ (၂-၃-၂၀၁၉)ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ ပုဏၰားကၽြန္း - ရေသ့ေတာင္လမ္း မိုင္တိုင္ (၃/၀) မွ (၃/၁)ၾကား အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္းအား ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးၿပီး မိုင္တုိင္ (၆/၀)ရွိ ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စက္ (Batching Plant)သို႔ ေရာက္ရွိရာ စစ္ေတြခရိုင္ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနမႈ အေျခအေနနွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းအေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပပါသည္။ ရွင္းလင္းတင္ျပမႈမ်ားအေပၚ ဒုတိယဝန္ႀကီး က ကြန္ကရစ္ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ သတ္မွတ္ ေက်ာက္အရြယ္အစားမ်ားအတိုင္း အသံုးျပဳၿပီး Mix Design အတိုင္း အခ်ိဳးမွန္ေအာင္ ေဖ်ာ္စပ္အသံုးျပဳရန္နွင့္ QC အဖြဲ႔၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လမ္းညႊန္မွာၾကားပါသည္။ ပုဏၰားကၽြန္း - ရေသ့ေတာင္ လမ္းသည္ (၂၂)မိုင္ (၆)ဖာလံုရွိၿပီး အမာခံလမ္း အမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါသည္။ ယခုဘ႑ာနွစ္တြင္ အက်ယ္(၁၈)ေပ ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ (၆)မုိင္ (၆)ဖာလံု ေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားပါသည္။ အဆိုပါလမ္းသည္ ရေသ့ေတာင္ မွတဆင့္ ဘူးသီးေတာင္ - ေမာင္ေတာ ၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ အဓိက ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းမႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယဝန္ႀကီးနွင့္ အဖြဲ႔သည္ (၃-၃-၂၀၁၉)ရက္ေန႔တြင္ မၾကာမီဖြင့္လွစ္ေတာ့မည့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ လမ္းမေတာ္ရပ္ကြက္နွင့္ ဆတ္ရိုးက်ေက်းရြာအား ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ေနေသာ ဆတ္ရိုးက်တံတား တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းသို႔ ရာက္ရွိၿပီး စီမံကိန္းတာဝန္ခံ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိန္းႏိုင္က တည္ေဆာက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပပါသည္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး က တံတားခံႏိုင္ဝန္ စိစစ္ၿပီးစီးၿပီျဖစ္၍ ျပည္သူမ်ား အသံုးျပဳနိုင္ေရး ႀကိဳတင္ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳရန္ ေျပာၾကားပါသည္။ တံတားစီမံကိန္းသည္ (၂၇-၁၂-၂၀၁၆)ရက္ေန႔မွ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ယခုအခါ (၁၀၀%) ၿပီးစီးေနၿပီး တံတားအရွည္(၁၆၄၂)ေပနွင့္ ယာဥ္သြားလမ္း အက်ယ္(၂၄)ေပ၊ အေပၚထပ္သံမဏိသံေပါင္နွင့္ ေအာက္ထပ္ သံကူကြန္ကရစ္ တံတားအမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါသည္။


ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ၾကီးၾကပ္လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ မက္(စ္)ဟိုက္ေဝး ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ B.O.T စနစ္ျဖင့္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္ - ျပည္လမ္း (ေမွာ္ဘီ-တိုက္ႀကီး အပိုင္း) (၄၈)ေပ (၄)လမ္းသြား ကတၱရာကြန္ကရစ္လမ္း ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို (၁၀-၂-၂၀၁၈)ရက္ေန႔ နံနက္(၀၈း၁၀)အခ်ိန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ တိုက္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ တာခြေက်းရြာအနီး မိုင္တိုင္အမွတ္ (၄၃/၆)တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ရာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဟန္ေဇာ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ Max Myanmar Co.,Ltd မွ ဥကၠဌနွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သည္မ်ား တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ ရန္ကုန္ - ျပည္ - မေကြး လမ္းမႀကီး အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအား မက္(စ္)ဟိုက္ေဝး ကုမၸဏီလီမိတက္ သည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၏ ႀကီးၾကပ္လမ္းညႊန္မႈနွင့္အညီ B.O.T စနစ္ျဖင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာနွစ္မွစတင္ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းပထမအဆင့္အျဖစ္ မိုင္တိုင္အမွတ္ (၂၂/၃)မွ (၅၀/၀)ထိ (၂၇)မိုင္(၅)ဖာလံု ရွည္လ်ားသည့္ ေမွာ္ဘီ-တိုက္ႀကီး လမ္းပိုင္းအတြက္ မူလ (၂၄)ေပအက်ယ္ ကတၱရာလမ္းမွ (၄၈)ေပအက်ယ္ (၄)လမ္းသြား ကတၱရာကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန က တိုင္းတာထားေသာ Geometric Design ကို အေျခခံကာ ခ်မွတ္ထားသည့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လမ္းအရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ေစရန္နွင့္ လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ား အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ သြားလာႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ အေတြ႔အၾကံဳရင့္ Nippon Koei ကုမၸဏီထံ Detailed Design အပ္ႏွံခဲ့ကာ တည္ေဆာက္ၿပီး လမ္းပိုင္းမ်ားကိုလည္း Design Control နွင့္ Quality Control မ်ားကို စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ေစခဲ့ပါသည္။ စုစုေပါင္း (၃၀၈)မုိင္(၅)ဖာလံု ရွည္လ်ားေသာ ရန္ကုန္ - ျပည္ - မေကြး လမ္းမႀကီးသည္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး တို႔အား ဆက္သြယ္ထားကာ ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးပါဆံုးေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။


Page 7 of 29

ေန႕စဥ္သတင္းစာမ်ားရယူရန္